accept the challenge

Var in på Catrins blogg och antog utmaningen om att skriva 10 SAKER SOM DU INTE VISSTE OM MIG.
Gosh det var svårt! Och jag kom inte på så mycket saker som inte var ytligt. Men ändå.

1) Jag har ett långt ärr i pannan (wannabe Harry Potter) som jag fick när jag var typ 2år. Fick ett fönster i huvudet. Väldigt dramatiskt har jag hört.

2) Jag kan göra vågor med magen

3) Ibland blinkar enormt kraftigt med båda ögonen, då de jävlas med att antagligen är för torrt eller så rinner det. Så ibland blinkar jag frenetiskt för att få det att kännas okej. Kan se fruktansvärt roligt ut.

4) Ofta lyckas jag rycka till med nacken eller med ett ben när jag sitter stilla och lyssnar på musik. Ofta för att jag sitter och föreställer mig olika koreografier, och jag är så himla inne i det så mitt i allt gör jag en liten spark eller vevar med armen. Känns ju lite, speciellt.

5) Jag mår skit även då jag oftast visar glädje till ytan. Jag gillar inte när folk tycker synd om mig och jag vill inte framstå som något emo-kid.

6) Jag får lite smått panik när jag ser på film och dom filmar med halva kameran under vattenytan och halva ovanpå.

7) Min dröm just nu är att öppna streetdance-studio på Åland.

8) Jag har min mammas näsa och min pappas rumpa. (pappa du kan vara nöjd, vart utsett till KHS:s finaste röv när jag gick i 9an)

9) Jag har en klump på min hornhinna. Råkade peta mig i ögat så hårt för några år sen, att yttersta hinnan fick en fet klump. Den ligger lite på sidan av ögat och ligger bakom på dagen men ibland kommer den fram på morgonen.

10) Jag är bra på att prata och lyssna. Jag har stött på främmande kvinnor som stannar mig på stan och bara vill prata. En kvinnas man dog dagen före julafton och en annan kvinnas man var döende. Väldigt tufft att säga rätt ord just då. Ena av dem sa att jag har en gloria runt mig som gjorde att hon ville prata med mig. Spännande.


Jag utmanar, DIG!


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

oj, den där sista punkten var intressant. menar du alltså att en helt främmande människa kom fram till dig på stan en dag och ville prata?

2010-05-08 @ 18:49:13
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0