första klasserna avklarade

JAZZ lektionen var svår men väldigt givande. Underbar lärare: Maria Kim. Dock lite självförtroende sänkande såhär i början. Jag har ingen grundteknik, typ piruetter och plie hit och demi plie dit, första position och femte, fjärde andra och tredje. Så det var en utmaning. Diagonalerna gick inte så bra.

Klart man känner sig lite sämre då många i klassen gjorde två piruetter och jag knappt behärskar en.
Men det är inte så konstigt att jag har svårt för jazz och grunder när jag inte kört det så mycket och när det inte är min stil.
Men jäklar, övning ger färdighet hörni! Och jag har bara börjat ;)

HIPHOP lektionen var M-M-MMM! Allt kändes prima så fort vi körde igång. Vi lärde oss 12 grundsteg inom hiphop, testade olika grooves, lite grunder inom popping, körde till lite olika tempon och dagsbehovet av lycka var fixat. Den här veckan kommer vi ha Daniel alla hiphop lektioner, veckan efter kommer vi ha Daniel och Joaquin Perez i HYPE!

Kommentarer
Postat av: syster

det är klart att du inte kan ta en piruett bara sådär, då du aldrig gjort det förut!

Du vet att du är duktig och kan och JAG o alla andra hemifrån vet att du KAN, så klart du fixar det:)

Ska följa din blogg stenhårt nu framöver för att se hur det går för dig!

2010-08-31 @ 18:03:43
URL: http://sandralicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0