Sammanfattning av audition

10.00 körde vi igång. Modernt/afro stod på schemat i 60 min. Till vår förvåning drog dom fram feta bongotrummor och trumset så vi körde till livemusik. Fantastiskt! Vet inte riktigt hur det gick. Har ju aldrig dansat afro förut så fick inte riktigt till stilen. Sen körde vi diagonaler, och när hon nämnde ordet 'piruett' höll livsglädjen på att rinna iväg. Jag som är så sjukt kass på sånt, men förhoppningsvis fejkade jag till det så att det såg helt okej ut.


STREETPASSET körde igång efter 10 min paus. Alltså skönaste läraren och härlig koreografi! Dock inte alls vad jag tänkt mig. Koreografin var väldigt popping-inspirerad, vilket jag aldrig heller dansat förut. Vet inte hur bra jag gjorde ifrån mig där heller. Men skööönaste låten och jag ville aldrig sluta. Synd att streetpasset bara var typ 30 min, för det var ju sjukt fränt.
Här är låten vi dansade till:


IMPROVISATIONEN gick helt okej. Alltid när jag freestylar hemma så är det till Busta Rhymes låtar. Och även på audition var det Busta i högtalarna. DOCK en låt som jag tycker är skitdålig.
Sista 15 sek har jag absolut ingen aning om vad jag gjorde. Och dom hade dragit för speglarna så man måsta ha ögonkontakt med juryn. Kom helt av mig när vissa antecknade eller log osv. Men när jag var klar log dom och sa 'jättebra, tack så mycket!' Så det kändes helt okej.


EFTER allt detta samlades vi och lärarna berättade om linjen, alltså sjuuukt vad jag vill komma in. Crap.
Jag har inga förväntningar alls. Det var många som var duktiga och man vet inte riktigt vad dom vill ha. Så jag tror att jag inte kommer att komma in, men jag hoppas att dom ser på ansökan att jag bara dansat ett år och kanske tycker jag är värd en chans ändå.


Efteråt stressade jag och min nya vän Anna som idioter till Cityterminalen. Men så missade jag ändå bussen till båten. Så vi fick gå svettiga på stan i typ 5 timmar. Men det var mysigt ändå!


Idag har jag fruktansvärt, FRUKTANSVÄRT, ont i kroppen. Jag känner mig som Hulda 95år. Hade jätte ont i kroppen innan audition. Man tänkte man inte på det när man dansade, men när vi väntade på att få improvisera vart man stel, sen skulle man gå in och köra skiten i 1min och adrenalinet var på topp. När man var klar började nervositeten och adrenalinet släppa och då vart man helt slut. Sen springa genom Stockholm med fetaste väskan, ingen strech, gick runt i 5 timmar till, satt obekvämt på bussen osvosvosv.


Men det var en helt fantastisk dag! Och på TISDAG FÅR JAG MAIL!



Kommentarer
Postat av: Stéphanie

Hoppas du kommer in!! :)

2010-07-04 @ 13:18:21
URL: http://stephaniewesterlund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Va roligt det låter! =D Håller tummarna att du kommer in nu! ;D

2010-07-04 @ 19:43:40
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0