jag blir så FÖRBANNAD, frustrerad, ledsen och arg!

Alltså det kryper i kroppen! Jag vill gråta när jag ser det här inslaget. Det är så FRUKTANSVÄRT!
Hur fan kan det gå till såhär? HUR kan hela sammhället göra såhär mot ett offer? HUR kan föräldrar starta grupper på Facebook som stöder våldtäksmannen? Även då killen blivit dömd, för TVÅ våldtäkter!?

Jag mår så jävla illa!
Ungefär såhär såg intervjun ut med prästen för kommunen:
SVT: Våldtäkts mannen fick komma till skolavslutningen men tjejen vågade inte, hur ser du på det?
Prästen: Jag tycker det var så starkt gjort av honom!
SVT: Vet du vad han gjorde samma kväll som avslutningen? Han våldtog en till tjej.
Präst: Luften far ut ur en.
SVT: Hur känner du när du hör det?
PRÄSTEN: Ja jag tänker, stackars kille! Stackars kille!.... och tjejen också då förstås.

Snälla titta på det här inslaget, det är värt varenda sekund!
http://svtplay.se/v/1939668/uppdrag_granskning/del_9_av_22

Kommentarer
Postat av: dannie

det sorgligaste med det hela e att detta e sanningen å dagens verklighet för sååå många unga tjejer å killar. silja (å alla ni andra som blir berörda av detta) läs bokserien av katarina wennstam 1 "flickan och skulden", 2 "en riktig våldtäktsman", 3 "smuts". katarina e journalist som engagerat sig i just dessa frågor i sverige, å böckerna e baserade på hennes möten med offer å förövare, å det svenska rättssystemets agerande. du får i första boken följa många rättegångar å få en klar å skrämmande syn på hur det e att genomgå "våldtäkten efter våldtäkten" i rätten, om du nu har e "turen" att få ditt fall ens prövat(!)... fruktansvärt skrämmande å chockerande läsning, men jävligt nyttig!! -ALLA BORDE LÄSA DOM!

2010-03-27 @ 04:58:35
URL: http://rapportfranrannstenen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det här är bara sjukt. Kan inte fatta att man lever i en sån här värld. Usch va arg jag blev nu jag med...alla borde se det här och kanske lära sig nåt!

2010-03-27 @ 20:03:28
URL: http://lullnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0