peppad inför julen - check

När jag träffade min kära vän Cathrine häromdagen så pratade vi om julen. Nu är jag typ aaaspepp inför december och jullovet.

Då vill jag:

► baka pepparkakor med mina älskade sambos
► kräkas av överdosering av glögg och julgodis
► julpynta lägenheten så den blir mysigast i stan
► kika i storstan efter julklappar
► gå på lilla-jul marknaden här hemma på Åland (då ska det helst vara slaskfritt och så vill hålla någon i handen)
► äta julbord typ tusen gånger
► ha ett långt jullov
► mysa med syrran och familjen
► dra mig sten på juldagen tillsammans med resten av Ålands befolkning
► att nyår blir bättre än de senaste.. 3-4 åren
► ligga hemma och dricka varm oboy eller glögg och se en film med fint sällskap
► äta god frukost (åländskt hemvete med julskinka helst)
► vara rädd att jag ska klämma skinnen när jag ska knäcka nötter och bli överlycklig när jag inte gör det
► spoona någon i soffan för att sedan vakna lite trött och mötas av mysig julbelysning och tvn som står på.


det jag inte längtar efter:
► att inse att jag inte har gjort ett skit av det ovannämnda
► all jävla julstress
► ångesten över att inte ha pengar att köpa vilka julklappar man vill
► ångesten över att inte hitta julklappar överhuvudtaget
► att komma till skolan efter de tusen julborden och kräkningarna av julgodiset och känna hur sjukt lat man varit
► stressen i familjen över tomte, julklappar, julpynt, julstädning och planera in släkthäng.
► att sakna min klasskompisar

Men det lär säkert bli en fin jul..

Kommentarer
Postat av: annelie berg

julen är överskattad, man ska njuta! :)

2010-11-13 @ 18:19:16
URL: http://annelieberg.se
Postat av: systeryster

åh vad det låter mysigt med dina planer=)

å lätt att vi ska mysa och baka pepparkakor.. när kommer du hem till julen?

2010-11-13 @ 18:57:09
URL: http://sandralicious.blogg.se/
Postat av: cathrine

åååh, jul... jag ser mest fram emot punkten "spoona-på-soffan-med-julbelysningen-på" mmm..... sitta och titta ut genom fönstret och de är mörkt ute, stora snöflingor dalar ner mot marken... mmm =)

2010-11-15 @ 13:31:48
Postat av: Caroline

Härligt att din lista över saker du ser fram emot är längre än den nu inte ser fram emot =)

2010-11-15 @ 19:22:14
URL: http://carolineslillablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0