det negativaste inlägget i den här bloggen på länge

Hatar du negativa inlägg? Läs inte.

Ibland måste man få vara emokid. Det bara är så. Jag är det just nu.
I två veckor har jag haft ont i halsen. Första veckan sjuk hosta och tungt att andas. Nu har det övergått till halsmandlarna, gör så stört ont när jag sväljer.
Och vad tycker lärarna i skolan om att dansa med ont i halsen? Sitt ner. Tydligen kan det leda till infektion eller i värsta fall något med hjärtat.

Idag var jag till läkare. Blodprov och halsprov - visade ingenting. Så jag frågade då om jag kunde få dansa som vanligt. Nej det fick jag inte. Helt fantastiskt. Jag går lite fel skola för att sitta.

Ni som ligger mig närmast vet hur jag mår ibland, speciellt på kvällarna. Och igår kväll och idag har varit de värsta timmarna på mycket länge. Just nu känner jag bara att jag vill glömma allt skit som släpar och må bra 24/7. Men det är alltid någonting som kommer upp. Alltid någonting.

När jag är nere så dansar jag. Nu när jag är nere och inte får dansa - deppar jag ännu mer. Ingenting går bra nu. Skolan är det finaste i mitt liv just nu. Så jag vill verkligen inte sitta på sidan, jag behöver dansa.
Verkligen.

Nu ska jag lägga mig i fosterställning och se på tecknat.

Kommentarer
Postat av: B

vet hur det är.. hoppas allt ordna sig och försök att inte tänka för mycket ( lättare sagt än gjort ) men ändå försök tänka glada tankar... /becca

2010-09-20 @ 19:44:04
Postat av: Emelie

Va jobbigt att du ska behöva må såhär.. Jag vet hur du känner, alla har vi såna där svackor ibland, och känner oss jävligt nere, och det är så lätt att gräva ner sig i dem, men det är viktigt att se till att inte göra det! Man får se till att gnälla av sig, för det får man, och prata mycket med sina närmaste, inte gå med allt inom en själv.

Ja, det blev ganska mycket jag skrev nu, men det är bara för att jag kan känna igen mig i det du skriver..

Hoppas att allt ordnar sig, och gräv inte ner dig i den där härligt lockande gropen, se till att prata av dig mycket, för det kan faktiskt hjälpa, än att stänga allt inom sig, för då är det svårt att tänka positivt!

Kramar på dig gumman, hoppas det blir bättre snart, du är en sån underbar människa, det vet du!

2010-09-20 @ 22:42:04
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: ida

åååh. älsklingsgulleerica! jag tar båten och bussen till sthlm nu på stört så att jag kan ge dig en stor blöt puss och en varm, hård kram!



när jag mådde dåligt i vintras så gick jag till en terapeut på folkhälsan varannan vecka. det hjälpte mig otroligt mkt att bara ha ngn som lyssnade, inte sa åt mig vad jag ska göra utan bara gjorde så att jag fattade rätt beslut av mig själv. kanske det kan vara ngt för dig? du har inget att förlora. det är inte värt det att må dåligt när det finns hjälp att få.



jag hoppas din hals blir bättre snart så du får dansa ordentligt igen! jag hejar på dig, och tänker på dig skruttis. PUUUSSS!!!

2010-09-21 @ 10:14:37
URL: http://idasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0