street star

Underbaraste helgen!



Fredag.
Jag och Katja hjälpte Daniel att rigga upp vår BA STREET monter. Sen var det några timmar tills vi skulle battla så vi gled runt och var nervösa. Klockan blev 17 och battlen satte igång med ordningen Locking, Popping, Hiphop & House. Vilka stört duktiga dansare.

Jag kan fortfarande inte förstå att vi vågade. Helt fantastiskt! Men vilken känsla efteråt. Jag vet inte om jag tänker posta filmen. Jag var så nervös så jag knappt lyssnade på låten så låt off beat känns det som. Och samma steg hela tiden såklart.
MEN det borde inte gör något för jag vågade ju faktiskt. Ska överväga saken.

Bild tagen från stora läktaren. Domarbordet var nedanför dj bordet och kameran.

Lördag
Genrep 08.45 inför "Dance School Challenge". Kl 13 körde tävlingen igång och det var väl typ.. 13 skolor med kanske. Det var så sjukt roligt! Kanske kommer film på det snart. Och David från Bounce i juryn.. hoho ögongodis.
En dansskola från Göteborg vann, ingen tvekan om saken för fyyyyy holis vad bra dom var.


For hem, vilade duschade och åt.
For tillbaka och stod i vår monter samtidigt som vi kikade på finalerna.

Posade med Benny Ninja (jävlar vad feminin har är). Hans hand är enorm och spretig som ni kanske ser om ni tittar på min höft. Men sjukt cool han är när han kör voguing.



Körde cypher med två snubbar som var jätte duktiga på footwork. Jag och Anny ville impa lite i cyphern såklart. Så vi körde vår locking-klapp-combo.

När vi var klara stod Khan (en av domarna som är lockare) plötsligt brevid oss och såg nöjd ut och skrattade. Han och en av snubbarna körde lite popping freestyle tillsammans, det var fränt. Och jag var uppspelt. Det är inte ofta man får dansa och presentera sig för en sån sjuk dansare.


Jag och Joaquin (som vi haft i Hype)

Jenny den snygge. Vi vart sponsrade av Jumpin, så nu har vi alla varsin i garderoben.


Street Star afterparty på East. Tänk er alla dansare på samma ställe. Med locking och house golv. House musiken var så jäkla skön och alla dansade så sjuuukt. Hihihihi.
Gulleälsklingar!

Kommentarer
Postat av: SHORTYS

JAg vill jättegärna se filmen :)

2011-01-31 @ 10:36:34
URL: http://shortys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0