ett eller två

Idag på hiphopen hade vi vikarie: Markus från Soul Sweat. Jag måste säga att jag lärde mig ett annat tänk när det kommer till improvisation.

Vi delades in små grupper, och så sa någon ett ord till mig och så skulle jag improvisera till det ordet. Fri tolkning. Jag fick typ orden: röd, lealös, extas osv.
Det var fantastiskt! Man kommer ur sitt vanliga rörelsemönster och tänker inte alls på samma sätt på stegen, utan mer på känslan. Andra ord som folk fick var typ: skåp, gangster, ipod, tv-spel, lampa osv.
Det blev fränt när man freestylar hiphop med orden måste jag säga. Att det är inte blir modern impro tex.

Så till BA Battle som är på lördag, ska jag komma på något ord! Ett eller två.

Ikväll har jag varit på gruppträning 1h, styrketränat lite efteråt, spenderat lite tid på löpbandet och stretchat typ 40min. Nu är jag mest skön i kroppen!

Kommentarer
Postat av: viviwe

sv: okey , tack så mkt för svaret :)

2011-03-09 @ 10:48:08
URL: http://viviwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0